· ინსტრუქცია
2012 წელი
შეფასების სქემა პირველი შუალედურისთვის
1.ახალი ბლოგის შექმნა მითითებულ თემაზე, დიზაინი, გაჯეტები (მინიმუმ ორი)
-5ქულა
2.docs(veb) ტექსტის შექმნა(თემის შესაბამისი), ბლოგზე ჩაშენება და იარლიყის(Labels) მინიჭება
-5 ქულა
3. ბიბლიოგრაფია Google doc-ში, ელექტრონული ბიბლიოთეკებიდან (ქართული და უცხოური ) , გაზიარება ლექტორთან ,პოსტი/ბმული ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
4. ბიბლიოგრაფია ელექტრონული ბაზებიდან, პოსტი
ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება.
-5 ქულა
5.ახალი ტექსტური პოსტის გამოქვეყნება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
6.ფოტოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-2 ქულა
7. ვიდეოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
!!! ქართულენოვანი ტექსტების წერისას გამოიყენეთ უნიკოდი. ამ მოცემულობის დარღვევის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
შინაარსის შეუსაბამობის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
უნდა შეადგინოთ კონსპექტები, სადაც შეიტანთ მოკლე ანოტაციებს წაკითხულის შესახებ, საკვანძო მომენტებს ციტირებისთვის,კეთდება თქვენი შეხედულებების რეზიუმე , სხვა წყაროებთან შედარების ანალიზი.
შეფასების სქემა პირველი შუალედურისთვის
1.ახალი ბლოგის შექმნა მითითებულ თემაზე, დიზაინი, გაჯეტები (მინიმუმ ორი)
-5ქულა
2.docs(veb) ტექსტის შექმნა(თემის შესაბამისი), ბლოგზე ჩაშენება და იარლიყის(Labels) მინიჭება
-5 ქულა
3. ბიბლიოგრაფია Google doc-ში, ელექტრონული ბიბლიოთეკებიდან (ქართული და უცხოური ) , გაზიარება ლექტორთან ,პოსტი/ბმული ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
4. ბიბლიოგრაფია ელექტრონული ბაზებიდან, პოსტი
ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება.
-5 ქულა
5.ახალი ტექსტური პოსტის გამოქვეყნება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
6.ფოტოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-2 ქულა
7. ვიდეოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
!!! ქართულენოვანი ტექსტების წერისას გამოიყენეთ უნიკოდი. ამ მოცემულობის დარღვევის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
შინაარსის შეუსაბამობის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
უნდა შეადგინოთ კონსპექტები, სადაც შეიტანთ მოკლე ანოტაციებს წაკითხულის შესახებ, საკვანძო მომენტებს ციტირებისთვის,კეთდება თქვენი შეხედულებების რეზიუმე , სხვა წყაროებთან შედარების ანალიზი.
1. გახსენით ფოსტა, გადმოტვირთეთ ლექტორის მიერ გადმოგზავნილი დავალებები და შეინახეთ საქაღალდეში „ჯგუფის # შუალედური წერა1“ (მაგ. 14-1 შუალედური წერა1“)
2. მოძებნეთ და გახსენით თქვენი ვარიანტის(დარიგებული) შესაბამისი ფაილი „დასამუშავებელი ტექსტი“, სადაც მოცემულია ტექსტი ინგლისურად.
3. ტექსტი გადაიყვანეთ AcadNusx-ში ზომა 12.
4. ტექსტი დაყავით აბზაცებად
5. დააფორმატეთ მოცემული ნიმუშის მიხედვით (ნიმუში)
6. მოძებნეთ და ჩასვით გრაფიკული ელემენტები გამოგზავნილი საქაღალდიდან(suratebi)
7. ჩასვით ცხრილი, Smartart ობიექტი, დააფორმატეთ(ნიმუში)
8. ცხრილის თავისუფალი უჯრები შეავსეთ შესატყვისი ინფორმაციით
9. დოკუმენტი გადანომრეთ
10. გაუკეთეთ კოლონტიტული მოცემული ნიმუშის მიხედვით
11. საშედეგო ფაილი შეინახეთ სახელით„ჯგუფის # გვარი სახელი“ (მაგ. „14-1 მარიამ თევზაძე“ თქვენს 1.პუნქტის მიხედვით შექმნილ საქაღალდეში , ზედმეტი ფაილები ამოშალეთ საქაღალდიდან დაარქივეთ და გააგზავნეთ ლექტორთან ბმულის სახით მისამართზე Eliza.Bagalishvili@iliauni.edu. ge
შენიშვნა: წერილის თემაში აუცილებლად მიუთითეთ ჯგუფის ნომერი, სამუშაო არეში ჩაწერეთ ტექსტი „ გიგზავნით ნაშრომს მიბმული ფაილის სახით“
დოკუმენტში ტექსტი უნდა იყოს ქართული შრიფტით
არ ჩაითვლება შუალედური ნაშრომი, თუ ის არ იქნება გადმოგზავნილი ელექტრონულ ფოსტაზე!
გადაწერის შემთხვევაში არცერთი ნაწერი არ შეფასდება!
გისურვებთ წარმატებას!
შეფასების სქემა:
1. ფოსტის გახსნა,დავალებების გადმოტვირთვა, შენახვა საქაღალდეში „ჯგუფის # შუალედური წერა1“ (მაგ. „14-1 შუალედური წერა1“) –(1 ქულა)
2. ფაილის „დასამუშავებელი ტექსტი“, გადმოქართულება (1 ქულა)
3. აბზაცებად დაყოფა(2 ქულა)
დაფორმატება მოცემული ნიმუშის მიხედვით (გამოგზავნილი ნიმუში)
4. მარკერები(1 ქულა)
5. გადანომრვა(1 ქულა)
6. ჩარჩოები(1 ქულა)
7. სვეტებად დაყოფა(1ქულა)
8. მოძრავი ჩარჩო(1 ქულა)
9. სურათების ჩასმა(2 ქულა)
10. ავტოფიგურების ჩასმა(1 ქულა)
11. Wordart ობიექტის ჩასმა(2ქულა)
12. სიმბოლოების ჩასმა(1ქულა)
13. ფორმულის ჩასმა(2 ქულა)
14. კოლოტიტულის ჩასმა (1 ქულა)
15. ცხრილის, Smartart ობიექტის ჩასმა , დაფორმატება, შევსება(5 ქულა)
16. საშედეგო ფაილის შენახვა საქაღალდეში(1 ქულა)
17. საქაღალდის მოწესრიგება, დაარქივება და გაგზავნა ლექტორთან (1 ქულა)
გისურვებთ წარმატებას!
ვორდის დოკუმენტში აკრიფეთ დარიგებული დავალების იდენტური ტექსტი, ცხრილითა და სურათით;
· იმავე დოკუმენტის მეორე გვერდზე აკრიფეთ სურ. 2-ზე მოცემული ტექსტის იდენტური ტექსტი, სურათით, გვერდის ჩარჩოთი და გვერდის მდგომარეობის გათვალისწინებით.
· შეინახეთ დოკუმენტი სახელით - ”I შუალედური გამოცდა”
· აღნიშნული დოკუმენტი გამოაგზავნეთ ელ. ფოსტაზე Eliza.bagalishvili@iliauni.edu.ge წერილის სათაური - “I შუალედური გამოცდა, ჯგუფი X-Y”
შეფასების კრიტერიუმები:
1. ტექსტის ფორმატირება (სათაურის ზომა - 14, გამუქებული; ძირითადი ტექსტის ზომა - 12) - 2 ქულა
2. ტექსტის სვეტებად დაყოფა - 2 ქულა
3. აბზაცების გასწორება, რედაქტირება (აბზაცის შეწევა, ფერის არჩევა) - 3 ქულა
4. აბზაცის ჩარჩოში ჩასმა - 2 ქულა
5. სურათის ჩასმა - 2 ქულა
6. ავტოფიგურის ჩასმა – 2 ქულა
7. მხატვრული ტექსტის ჩასმა- 2 ქულა
8. ცხრილის ჩასმა, შევსება (პარლამენტის ბიბლიოთეკიდან და ილიაუნის ბიბლიოთეკიდან მოძიებული ბიბლიოგრაფიით)- 4 ქულა
9. დოკუმენტის შენახვა შესაბამისი სახელით, დაარქივება - 3 ქულა
10. წერილის ელ. ფოსტით გაგზავნა - 2 ქულა
11. ფოსტაში წერილის სათაური - ”I შუალედური გამოცდა, ჯგუფი ––” - 1 ქულა
მაქსიმუმ 25 ქულა.
გისურვებთ წარმატებებს!!!
გაფრთხილება!!! დავალება რომელიც გამოგზავნილი იქნება ლექციის დამთავრების შემდეგ, არ გასწორდება და იწერება 0 ქულა.
შეფასების სქემა პირველი შუალედურისთვის
1.ახალი ბლოგის შექმნა მითითებულ თემაზე, დიზაინი, გაჯეტები (მინიმუმ ორი)
-5ქულა
2.docs(veb) ტექსტის შექმნა(თემის შესაბამისი), ბლოგზე ჩაშენება და იარლიყის(Labels) მინიჭება
-5 ქულა
3. ბიბლიოგრაფია Google doc-ში, ელექტრონული ბიბლიოთეკებიდან (ქართული და უცხოური ) , გაზიარება ლექტორთან ,პოსტი/ბმული ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
4. ბიბლიოგრაფია ელექტრონული ბაზებიდან, პოსტი
ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება.
-5 ქულა
5.ახალი ტექსტური პოსტის გამოქვეყნება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
6.ფოტოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-2 ქულა
7. ვიდეოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
!!! ქართულენოვანი ტექსტების წერისას გამოიყენეთ უნიკოდი. ამ მოცემულობის დარღვევის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
შინაარსის შეუსაბამობის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
თემები:
1.მორზეს ანბანიდან მობილურამდე
2.დრო და რიცხვები
3.მედეა-დან თანამედროვე ქართულ მედიცინამდე
4.დაგერის ფოტოაპარატიდან ციფრულამდე
5.დისკეტიდან Flesh მეხსიერებამდე
6.ეტლიანი მოტოციკლიდან თანამედროვე JeeP-მდე
მეორე შუალედურის თემები
1. ქველმოქმედი ადამიანები
2. ქორწილი
3. წიგნი და კომპიუტერი
4. გენიალური ადამიანები სხვადასხვა სფეროში
5. ქართული ხალხური მუსიკალური ინსტრუმენტები
6. ქართული ხალხური თამაშები
7. ტელეფონი
8. ქართული სპორტი
9. პოეზია და მუსიკა
10. ქართული მათემატიკური სკოლა
11. ქართული ხალხური თამაშები
12. დედამიწა
13. ქართული ტრადიციები
14. ქართული რეკლამა
15. თანამედროვე პოეტები
შეფასების სქემა:
ვებ გვერდის მენიუ უნდა შეიცავდეს მინიმუმ შემდეგ პუნქტებს:
თემა (სათაური ქართულად):
1. შესავალი(მოკლედ თემის მნიშვნელობის შესახებ) (3ქ)
2. განვითარების ისტორია (რუკები) (4 ქ)
3. ფოტომასალა (4 ქ)
4. ვიდეომასალა (4 ქ)
5. დასკვნები და რეკომენდაციები (2 ქ)
6. ბიბლიოგრაფია (გამოყენებული ვებ გვერდები)(3 ქ)
ვებ გვერდის ბმულის კორპორატიული ელ.ფოსტით გაგზავნა (2 ქ)
ვებ გვერდის დიზაინი( 3 ქ)
მეორე შუალედური. ინსტრუქცია
I. ვებ გვერდი შექმენით ქვემოთ მოცემული მენიუს პუნქტებით
II. დაიცავით მენიუს პუნქტების თანმიმდევრობა
1. შესავალი (შევავსოთ ტექსტით ინტერნეტის დახმარებით, მოცულობა1,2 გვერდი; წყაროს მითითებით)
2. მიზანი ( საკუთარი აზრი ჩავწეროთ, შეგვიძლია ინტერნეტიც გამოვიყენოთ, მოცულობა– ნახევარი გვერდი)
3. ამოცანები
4. კვლევის მეთოდი
5. შედეგები, დასკვნები, რეკომენდაციები
6. ფოტომასალა (ჩავსვათ შესაბამისი მინიმუმ 2 ფოტო წარწერით)
7. ვიდეომასალა (ჩავსვათ 1 შესაბამისი ვიდეო წარწერით)
8. ბიბლიოგრაფია (ჩავსვათ მინიმუმ 3 გამოყენებული რესურსი: ლიტერატურა ან ვებ გვერდი)
9. ანოტაცია
10. რუკა (ჩავსათ რუკა იმ ქვეყნის, სადაც გსურთ მოგზაურობა)
რუბრიკის მიხედვით შეფასების ინსტრუქტაჟი:
ვებ-პროექტი:
· ვებ-პროექტის შეფასების რუბრიკა შედგება 7 კრიტერიუმისგან; მაქსიმალურ შედეგად (საუკეთესო) აღებულია 4 ქულა. შესაბამისად მაქსიმალური ქულა გამოითვლება 7*4=28.
· ვებ-პროქტის შეფასების ქულა სილაბუსის მიხედვით შეადგენს 25-ს. იმისათვის რომ რუბრიკის მიხედვით გამოვითვალოთ თუ რამდენი ქულა დააგროვა სტუდენტმა, რუბრიკაში მიღებული ქულა უნდა გავამრავლოთ 25-ზე და გავყოთ 28-ზე.
მაგ: სტუდენტმა რუბრიკის მიხედვით მიიღო 21 ქულა, მისი საბოლოო შედეგი იქნება:21*25/28=18,75 აქედან გამომდინარე, სრუდენტმა კვლევით ვებ-პროექტში დააგროვა 19 ქულა.
პრეზენტაცია:
· პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა შედგება 5 კრიტერიუმისგან; მაქსიმალურ შედეგად (საუკეთესო) აღებულია 4 ქულა. შესაბამისად მაქსიმალური ქულა გამოითვლება 5*4=20.
· პრეზენტაციის შეფასების ქულა სილაბუსის მიხედვით შეადგენს 25-ს. იმისათვის რომ რუბრიკის მიხედვით გამოვითვალოთ თუ რამდენი ქულა დააგროვა სტუდენტმა, რუბრიკაში მიღებული ქულა უნდა გავამრავლოთ 25-ზე და გავყოთ 20-ზე.
მაგ: სტუდენტმა რუბრიკის მიხედვით მიიღო 17 ქულა, მისი საბოლოო შედეგი იქნება:17*25/20=21.25
აქედან გამომდინარე, სტუდენტმა კვლევით ვებ-პროექტში დააგროვა 21 ქულა.
შენიშვნა: რუბრიკაში მიღებულ ქულად ითვლება თითოეულ კრიტერიუმში დაგროვილ ქულათა ჯამი.
ინსტრუქცია ახალი ბლოგის შექმნისათვის:
1. შედიხართ ბლოგზე Blogger.com
2. გამოიყენეთ Firefox ან Google Chrome ბრაუზერი
3. შედიხართ კორპორატიული იმეილით (სრულად ჩაწერეთ)და პაროლით, რომლითაც დარეგისტრირდით
4. ირჩევთ Create blog
5. Blog title-ში აკრიფეთ ქართულად თემის სათაური
6. Blog address (URL)-ინგლისურად ბლოგის სახელი, რომელიც შემდეგ ბმულის სახით უნდა გამოაგზავნოთ პედაგოგთან
7. Word Verification ყურადღებით შეხედეთ და აკრიფეთ ის სიმბოლოები, რომელთაც ხედავთ
8. შემდეგ Continue
9. ამოარჩიეთ შაბლონი Continue
10. START BLOGGING
11. დაწერეთ პირველი პოსტი
სათაური, ტექსტი ,Label-ში ჩაწერეთ საკვანძო სიტყვები და Publish Post-ზე დააწკაპეთ
12. Design-ის დახმარებით ჩასვით სხვადასხვა გაჯეტები (მაგ. გამოკითხვები),რომელსაც ჩათვლით საჭიროდ
13. Save, Sign out
სტრუქტურა
1. თემა(სათაური):
2. შესავალი
3. მიზანი
4. ამოცანები
5. კვლევის მეთოდი:
6. შედეგები, დასკვნები, რეკომენდაციები
7. ბიბლიოგრაფია
სამუშაო გეგმის შედგენა
უნდა განჭვრიტოთ მთავარი სვლები
თქვენი ნაშრომი უნდა ლოგიკურად დაიყოს თავებად, ქვეთავებად, პარაგრაფებად, პუნქტებად, ქვეპუნქტებად, მაგ. გეგმის ჩონჩხი შეიძლება ასეთი იყოს:
1.მთავარი თემა:
1.1.პირველხარისხოვანი ქვეთემა
1.2 . მეორეხარისხოვანი ქვეთემა
2. მთავარი თემის განვრცობა
2.1.პირველი ასპექტის განვითარება
2.2.მეორე ასპექტის განვითარება
კრიტიკული აზროვნება ინფორმაციული პრობლემების გადაწყვეტის ერთერთი ძირითადი კომპონენტია,რომელიც განიხილება რათქმაუნდა ინფორმაციულ წიგნიერებასთან კავშირში.
კრიტიკულ აზროვნებას განსაზღვრავდნენ როგორც, კრიტერიუმების ფორმირებისა და გამოყენების უნარს, რაც საშუალებას იძლევა გამოტანილ იქნას დასაბუთებული დასკვნები.
უმარტივეს დონეზე საჭიროა ბავშვებს ვასწავლოთ ნებისმიერ რთულ თემასთან დაკავშირებით დასვან კითხვები „ვინ, რა, სად, როდის, რატომ, და როგორ“ და შეაფასონ მოძიებული რესურსები იმ მარტივი კრიტერიუმებით, რითაც აფასებენ მას ადამიანები, რომლებიც საცნობარო ინფორმაციასთან მუშაობენ. (მაგ. ბიბლიოთეკარები)
უფრო მაღალ დონეზე, საჭიროა ვარაუდები გადამოწმდეს,გამოკვლეულ იქნას არგუმენტაციის საფუძვლების მიზეზები, გამოყენებულ იქნას არაფორმალური ლოგიკა რათა დადგინდეს მტკიცებულებებისა და ვარაუდების შეცდომიანი ან მცდარი არგუმენტაცია.
რათა გამოვავლინოთ არასწორი არგუმენტაცია შესაძლებელია გამოვიყენოთ:
Ø შემაფასებელი კითხვები:
ეს ინფორმაცია შეეფერება? შეიძლება ის იყოს ზუსტი? რა მაძლევს საფუძველს რომ ვიფიქრო მის აქტუალობაზე? რომელი წყაროდანაა აღებული ეს ინფორმაცია? სანდოა? თვითოეული ამ კითხვისათვის შესაძლებელია კრიტერიუმების შემუშავება, რომლებიც მოგვცემენ მათზე დასაბუთებულ ზუსტ პასუხებს.
Ø ანალიზური კითხვები:
როგორი წინადადებები (რჩევები) შეიძლება იქნეს მიცემული ამ ინფორმაციაზე დაყრდნობით? რომელი ფაქტები გვაძლევს ამის მტკიცების საშუალებას?ეს ფაქტები გაუძლებენ თუ არა საფუძვლიან შემოწმებას? გახილულ იქნა თუ არა მოცემული საკითხის ყველა ასპექტი თუ რაიმე დარჩა განსახილველი?
წყარო:ИНФОРМАЦИОННАЯ ГРАМОТНОСТЬ:
МЕЖДУНАРОДНЫЕ ПЕРСПЕКТИВЫ
Под редакцией Хесуса Лау
მოსკოვი, 2010 გვ84–85
“ნაშრომზე რეალურად მუშაობის დაწყებამდე დარწმუნდით, რომ იცით, რას აკეთებთ”
(ბარი ს. პარსონსონი www.uss.ge)
პროექტი: სათაური
პროექტის აღწერა:
თემის შერჩევა , წერილობით დასაბუთება --რატომ იქნა შერჩეული ეს თემა, რატომ ფიქრობთ რომ ეს თემა მნიშვნელოვანია, როგორ აპირებთ ამ თემის შესწავლას, ნათლად გამოკვეთეთ რისი კვლევა გსურთ, დააკონკრეტეთ, ვინ მონაწილეობდა პრობლემის ანალიზში, დაასაბუთეთ , რომ ეს საკითხი იმსახურებს ყურადღებას.
საკითხის ნათლად გამოსაკვეთად დაგეხმარებათ სახელმძღვანელოები, სხვადასხვა საცავები , კოლექციები, სამეცნიერო ბაზები, ინტერნეტ რესურსები, რათა მოიძიოთ ამ საკითხის შესახებ ინფორმაცია. ასევე განიხილეთ ეს საკითხი თქვენს პედაგოგებთან, ნაცნობ მეგობრებთან, დაგეგმეთ შეხვედრები, ღონისძიებები, მოაწყეთ დისკუსიები, რათა ნათლად ჩამოაყალიბოთ მიზანი, შედეგი და ამოცანები.
წაიკითხეთ თქვენი კვლევის სფეროში შესრულებული სხვა კვლევები, რათა გაარკვიოთ კვლევის როგორი სქემა გამოიყენოთ, ამაში სახელმძღვანელოებიც დაგეხმარებათ.
მიზანი:
ამოცანები
ღონისძიება
საქმიანობები:
შედეგი: რას ველით
კვლევის მეთოდი: რომელი მეთოდის გამოყენებას ვაპირებთ გამოკითხვის , ინტერვიუს, ექსპერიმენტს, კითხვარებს, მონაცემთა ბაზების და დოკუმენტების დეტალურ კვლევას, ინფორმაციის ანალიზს... ეს მეთოდები უნდა შეესაბამებოდეს კვლევაში დასმულ კითხვას….
სამიზნე ჯგუფი: უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები
ვადები: 2011 წლის მარტი - მაისი
სამუშაოები: გაწერა დროში
დასკვნები და რეკომენდაციები
ბიბლიოგრაფია
კურსის ბოლოს შედეგად სტუდენტს შეუძლია თემის მოძიება, იდეის შესამოწმებლად კვლევის დაგეგმვა, მონაცემების ან ინფორმაციის სისტემატიზირებულად მოგროვება, კვლევის მონაცემების ანალიზი და ლოგიკური და გააზრებული არგუმენტების გამოყენებით ნაშრომის წერილობითი ფორმით გაფორმება. როგორც წესი, არავინ ელის, რომ ნაშრომში შესრულებული კვლევა უნიკალურ წვლილს შეიტანს კაცობრიობის ცოდნაში; თუმცა, ის გვიჩვენებს, რომ სტუდენტს შეუძლია კვლევის ჩატარება, მიღებული შედეგების გაანალიზება და გადმოცემა. ვინაიდან სტუდენტებს მხოლოდ 3 თვე აქვთ ნაშრომის შესასრულებლად, ეს ვერ იქნება დიდი პროექტი. ხშირად, როდესაც სტუდენტები ირჩევენ თემას, მათ უჭირთ ამ თემის მცირე ზომის პროექტის სახით წარმოდგენა, თუმცა, სრულიად მისაღებია მცირე ზომის (და კარგი) ნაშრომი.
მეტად მნიშვნელოვანია, რომ ნაშრომი წარმოადგენდეს კარგად დაგეგმილ და განხორციელებულ კვლევას, რომელიც დაწერილია გასაგები, თანმიმდევრული და ამომწურავი ნაშრომის სახით.
ნაშრომისთვის მომზადება. მას შემდეგ, რაც გამოიკვეთება და დაკონკრეტდება იდეა, მნიშვნელოვანი და აუცილებელი პირველი ნაბიჯია საკვლევი თემის მოკლე წერილობითი აღწერა. აქ უნდა დაიწეროს, რატომ ფიქრობთ, რომ მნიშვნელოვანია ამ თემის შესწავლა, როგორ აპირებთ ამ თემის შესწავლას და რა სპეციფიკურ საკითხებს ეხებით. როდესაც ნათლად გეცოდინებათ, რისი გაკეთება გინდათ, თქვენ მზად იქნებით ამ თემის სხვებთან განსახილველად. თუ მკაფიოდ არ გაქვთ გამოკვეთილი, რისი კვლევა გსურთ, ან რატომ სჯობს ამ საკითხის კვლევა, თქვენ ვერ შეძლებთ სხვების დარწმუნებას, რომ კვლევის ეს საკითხი იმსახურებს ყურადღებას.
საკითხის ნათლად გამოკვეთის პროცესში ყველაზე მეტად დაგეხმარებათ სახელმღვანელოებსა და სამეცნიერო ჟურნალებში ამ საკითხის შესახებ ინფორმაციის მოძიება; ასევე, სასარგებლოა თქვენი თემის შესახებ ინტერნეტში ინფორმაციის მოძებნა თემისადმი მიძღვნილ ვებ-გვერდებზე, ან ისეთი მაძიებლების გამოყენებით, როგორიცაა Google. ასევე, დაგეხმარებათ მეგობრებთან ან უნივერსიტეტის მასწავლებლებთან საკვლევის საკითხის განხილვა და, რამდენადაც შესაძლებელი იქნება, იმის გარკვევა, რამდენად შეესატყვისება თქვენი თემა მასმედიაში ან საზოგადოებაში აქტუალურ მიმდინარე საკითხებს.
ექსპერიმენტის დაგეგმვა (დიზაინი). მიუხედავად იმისა, თქვენი კვლევა რაოდენობრივია (რიცხვებს აგროვებთ ანალიზისთვის) თუ ხარისხობრივი (ინფორმაციას აგროვებთ ანალიზისთვის), მნიშვნელოვანი და აუცილებელია კვლევის ისე დაგეგმვა, რომ მიიღოთ სისტემატიზირებული მონაცემები და ვალიდური შედეგები. ყველაზე მნიშვნელოვანია, რომ წაკითხული გქონდეთ თქვენი კვლევის სფეროში შესრულებული სხვა კვლევების შესახებ და იცოდეთ, კვლევის რომელი დიზაინი (სქემა) გამოიყენება თქვენს მიერ არჩეული თემის შემთხვევაში. გარდა ამისა, კვლევის დიზაინი ხშირად მოცემული და აღწერილია თქვენს დისციპლინაში კვლევის სახელმძღვანელოებში ან სოციალური კვლევის მეთოდების ზოგად სახელმძღვანელოებში.
თუ თქვენი პროექტი კარგად არის დაგეგმილი, სწორად არის შერჩეული კვლევის სქემა (დიზაინი) და თუ თქვენს დისციპლინაში მიღებულ კვლევის პრაქტიკას კარგად მიჰყვებით, მეტი ალბათობაა, რომ გარკვეულწილად მნიშვნელოვანი შედეგები მიიღოთ. ეს არ ნიშნავს, რომ თქვენ აუცილებლად აღმოაჩენთ იმას, რაც გსურდათ ან რასაც ელოდით, მაგრამ ნიშნავს იმას, რომ რაც არ უნდა მიიღოთ კვლევის შედეგად, საკითხი სწორად იქნება ნაკვლევი, რაც, თავის მხრივ, ამის შესახებ სათანადოდ (სწორად) დაწერის საშუალებას მოგცემთ. ცუდად დაგეგმილი კვლევის შედეგებს მცირე ღირებულება აქვს არასოდეს დაიწყოთ კვლევა, თუ ძალიან კარგად არ გაქვთ გააზრებული კვლევის სქემა (დიზაინი).
მეთოდოლოგია და პროცედურა. კვლევასთან დაკავშირებული ლიტერატურის ან იმავე და/ან მსგავსი თემის გამოქვეყნებული კვლევების წაკითხვა დაგეხმარებათ მკვლევარების მიერ საკითხზე მუშაობისას გამოყენებული ხერხების გაგებაში, როგორც კვლევის მეთოდოლოგიის, ისე _ მონაცემების ან ინფორმაციის მისაღებად განხორციელებული ექსპერიმენტული პროცედურების თვალსაზრისით.
სოციალურ მეცნიერებათა ზოგიერთი დარგი, მაგალითად, ექსპერიმენტული ფსიქოლოგია, ექსპერიმენტულია და ამიტომ სტუდენტებს გარკვეული კონკრეტული გზით მოეთხოვებათ ექსპერიმენტის ჩატარება ან მონაცემთა მოგროვება. სხვა დარგებში, მაგალითად, პოლიტიკურ მეცნიერებაში, სოციოლოგიაში ან საერთაშორისო ურთიერთობებში საკითხების საკვლევად ან იდეების გასაანალიზებლად განსხვავებული, მაგრამ მაინც სისტემატური ტექნიკები გამოიყენება. ძალზე მნიშვნელოვანია, იცოდეთ თქვენი საგნის მეთოდოლოგია და პროცედურები და შეგეძლოთ მათი პროექტში გამოყენება. ინფორმაციის მოგროვების საშუალებების მიუხედავად _ იქნება ეს ექსპერიმენტი, კითხვარები თუ დოკუმენტების ან მონაცემთა ბაზის დეტალური კვლევა _ უნდა იცოდეთ, როგორ გამოიყენოთ სათანადო მეთოდები და პროცედურები. დარწმუნდით, რომ შეგიძლიათ კვლევის იმ მეთოდის განხორციელება, რომელიც შეესაბამება თქვენს კვლევაში დასმულ კითხვას; ასევე, იმაშიც, რომ შესაძლებელია კვლევის შედეგების გაანალიზება თქვენთვის ხელმისაწვდომი ანალიზის მეთოდებით.
მკაფიოდ უნდა გქონდეთ ჩამოყალიბებული, რას იკვლევთ და რა შედეგი უნდა მიიღოთ. თუ კითხვარის გამოყენებას აპირებთ, დარწმუნდით, რომ ის სწორად არის შედგენილი, რათა კითხვებმა რეალურად მოგცეთ სასურველი ინფორმაცია. ჯერ მეგობრებზე ან ოჯახის წევრებზე გამოსცადეთ ის და ჰკითხეთ მათ, რამდენად გაიგეს კითხვარის ინსტრუქცია და კითხვები და რას ფიქრობენ, რამდენად უკავშირდება კითხვები კვლევის საგანს.
მხოლოდ მაშინ დაიწყეთ მონაცემების მოგროვება, როდესაც დარწმუნდებით, რომ მკაფიოდ გაქვთ წერილობითი სახით ჩამოყალიბებული კვლევის მეთოდოლოგია და პროცედურები და მიღებული გაქვთ პედაგოგის თანხმობა კვლევის დაწყებაზე. ასევე, კარგი იქნება, სცადოთ მეთოდი და პროცედურები _ რამდენად შეგიძლიათ მათი გამოყენება. და ბოლოს, ნაშრომზე რეალურად მუშაობის დაწყებამდე დარწმუნდით, რომ იცით, რას აკეთებთ.
ბარი ს. პარსონსონი
ინსტრუქცია
2012 წელი
1. გახსენით ფოსტა, გადმოტვირთეთ ლექტორის მიერ გადმოგზავნილი დავალებები და შეინახეთ საქაღალდეში „ჯგუფის # შუალედური წერა1“ (მაგ. 14-1 შუალედური წერა1“)
2. მოძებნეთ და გახსენით თქვენი ვარიანტის(დარიგებული) შესაბამისი ფაილი „დასამუშავებელი ტექსტი“, სადაც მოცემულია ტექსტი ინგლისურად.
3. ტექსტი გადაიყვანეთ AcadNusx-ში ზომა 12.
4. ტექსტი დაყავით აბზაცებად
5. დააფორმატეთ მოცემული ნიმუშის მიხედვით (ნიმუში)
6. მოძებნეთ და ჩასვით გრაფიკული ელემენტები გამოგზავნილი საქაღალდიდან(suratebi)
7. ჩასვით ცხრილი, Smartart ობიექტი, დააფორმატეთ(ნიმუში)
8. ცხრილის თავისუფალი უჯრები შეავსეთ შესატყვისი ინფორმაციით
9. დოკუმენტი გადანომრეთ
10. გაუკეთეთ კოლონტიტული მოცემული ნიმუშის მიხედვით
11. საშედეგო ფაილი შეინახეთ სახელით„ჯგუფის # გვარი სახელი“ (მაგ. „14-1 მარიამ თევზაძე“ თქვენს 1.პუნქტის მიხედვით შექმნილ საქაღალდეში , ზედმეტი ფაილები ამოშალეთ საქაღალდიდან დაარქივეთ და გააგზავნეთ ლექტორთან ბმულის სახით მისამართზე Eliza.Bagalishvili@iliauni.edu. ge
შენიშვნა: წერილის თემაში აუცილებლად მიუთითეთ ჯგუფის ნომერი, სამუშაო არეში ჩაწერეთ ტექსტი „ გიგზავნით ნაშრომს მიბმული ფაილის სახით“
დოკუმენტში ტექსტი უნდა იყოს ქართული შრიფტით
არ ჩაითვლება შუალედური ნაშრომი, თუ ის არ იქნება გადმოგზავნილი ელექტრონულ ფოსტაზე!
გადაწერის შემთხვევაში არცერთი ნაწერი არ შეფასდება!
გისურვებთ წარმატებას!
შეფასების სქემა:
1. ფოსტის გახსნა,დავალებების გადმოტვირთვა, შენახვა საქაღალდეში „ჯგუფის # შუალედური წერა1“ (მაგ. „14-1 შუალედური წერა1“) –(1 ქულა)
2. ფაილის „დასამუშავებელი ტექსტი“, გადმოქართულება (1 ქულა)
3. აბზაცებად დაყოფა(2 ქულა)
დაფორმატება მოცემული ნიმუშის მიხედვით (გამოგზავნილი ნიმუში)
4. მარკერები(1 ქულა)
5. გადანომრვა(1 ქულა)
6. ჩარჩოები(1 ქულა)
7. სვეტებად დაყოფა(1ქულა)
8. მოძრავი ჩარჩო(1 ქულა)
9. სურათების ჩასმა(2 ქულა)
10. ავტოფიგურების ჩასმა(1 ქულა)
11. Wordart ობიექტის ჩასმა(2ქულა)
12. სიმბოლოების ჩასმა(1ქულა)
13. ფორმულის ჩასმა(2 ქულა)
14. კოლოტიტულის ჩასმა (1 ქულა)
15. ცხრილის, Smartart ობიექტის ჩასმა , დაფორმატება, შევსება(5 ქულა)
16. საშედეგო ფაილის შენახვა საქაღალდეში(1 ქულა)
17. საქაღალდის მოწესრიგება, დაარქივება და გაგზავნა ლექტორთან (1 ქულა)
გისურვებთ წარმატებას!
ვორდის დოკუმენტში აკრიფეთ დარიგებული დავალების იდენტური ტექსტი, ცხრილითა და სურათით;
· იმავე დოკუმენტის მეორე გვერდზე აკრიფეთ სურ. 2-ზე მოცემული ტექსტის იდენტური ტექსტი, სურათით, გვერდის ჩარჩოთი და გვერდის მდგომარეობის გათვალისწინებით.
· შეინახეთ დოკუმენტი სახელით - ”I შუალედური გამოცდა”
· აღნიშნული დოკუმენტი გამოაგზავნეთ ელ. ფოსტაზე Eliza.bagalishvili@iliauni.edu.ge წერილის სათაური - “I შუალედური გამოცდა, ჯგუფი X-Y”
შეფასების კრიტერიუმები:
1. ტექსტის ფორმატირება (სათაურის ზომა - 14, გამუქებული; ძირითადი ტექსტის ზომა - 12) - 2 ქულა
2. ტექსტის სვეტებად დაყოფა - 2 ქულა
3. აბზაცების გასწორება, რედაქტირება (აბზაცის შეწევა, ფერის არჩევა) - 3 ქულა
4. აბზაცის ჩარჩოში ჩასმა - 2 ქულა
5. სურათის ჩასმა - 2 ქულა
6. ავტოფიგურის ჩასმა – 2 ქულა
7. მხატვრული ტექსტის ჩასმა- 2 ქულა
8. ცხრილის ჩასმა, შევსება (პარლამენტის ბიბლიოთეკიდან და ილიაუნის ბიბლიოთეკიდან მოძიებული ბიბლიოგრაფიით)- 4 ქულა
9. დოკუმენტის შენახვა შესაბამისი სახელით, დაარქივება - 3 ქულა
10. წერილის ელ. ფოსტით გაგზავნა - 2 ქულა
11. ფოსტაში წერილის სათაური - ”I შუალედური გამოცდა, ჯგუფი ––” - 1 ქულა
მაქსიმუმ 25 ქულა.
გისურვებთ წარმატებებს!!!
გაფრთხილება!!! დავალება რომელიც გამოგზავნილი იქნება ლექციის დამთავრების შემდეგ, არ გასწორდება და იწერება 0 ქულა.
შეფასების სქემა პირველი შუალედურისთვის
1.ახალი ბლოგის შექმნა მითითებულ თემაზე, დიზაინი, გაჯეტები (მინიმუმ ორი)
-5ქულა
2.docs(veb) ტექსტის შექმნა(თემის შესაბამისი), ბლოგზე ჩაშენება და იარლიყის(Labels) მინიჭება
-5 ქულა
3. ბიბლიოგრაფია Google doc-ში, ელექტრონული ბიბლიოთეკებიდან (ქართული და უცხოური ) , გაზიარება ლექტორთან ,პოსტი/ბმული ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
4. ბიბლიოგრაფია ელექტრონული ბაზებიდან, პოსტი
ბლოგზე, იარლიყის მინიჭება.
-5 ქულა
5.ახალი ტექსტური პოსტის გამოქვეყნება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
6.ფოტოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-2 ქულა
7. ვიდეოს ჩაშენება და იარლიყის მინიჭება
-3 ქულა
!!! ქართულენოვანი ტექსტების წერისას გამოიყენეთ უნიკოდი. ამ მოცემულობის დარღვევის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
შინაარსის შეუსაბამობის შემთხვევაში დაგაკლდებათ 5 ქულა
თემები:
1.მორზეს ანბანიდან მობილურამდე
2.დრო და რიცხვები
3.მედეა-დან თანამედროვე ქართულ მედიცინამდე
4.დაგერის ფოტოაპარატიდან ციფრულამდე
5.დისკეტიდან Flesh მეხსიერებამდე
6.ეტლიანი მოტოციკლიდან თანამედროვე JeeP-მდე
მეორე შუალედურის თემები
1. ქველმოქმედი ადამიანები
2. ქორწილი
3. წიგნი და კომპიუტერი
4. გენიალური ადამიანები სხვადასხვა სფეროში
5. ქართული ხალხური მუსიკალური ინსტრუმენტები
6. ქართული ხალხური თამაშები
7. ტელეფონი
8. ქართული სპორტი
9. პოეზია და მუსიკა
10. ქართული მათემატიკური სკოლა
11. ქართული ხალხური თამაშები
12. დედამიწა
13. ქართული ტრადიციები
14. ქართული რეკლამა
15. თანამედროვე პოეტები
შეფასების სქემა:
ვებ გვერდის მენიუ უნდა შეიცავდეს მინიმუმ შემდეგ პუნქტებს:
თემა (სათაური ქართულად):
1. შესავალი(მოკლედ თემის მნიშვნელობის შესახებ) (3ქ)
2. განვითარების ისტორია (რუკები) (4 ქ)
3. ფოტომასალა (4 ქ)
4. ვიდეომასალა (4 ქ)
5. დასკვნები და რეკომენდაციები (2 ქ)
6. ბიბლიოგრაფია (გამოყენებული ვებ გვერდები)(3 ქ)
ვებ გვერდის ბმულის კორპორატიული ელ.ფოსტით გაგზავნა (2 ქ)
ვებ გვერდის დიზაინი( 3 ქ)
მეორე შუალედური. ინსტრუქცია
I. ვებ გვერდი შექმენით ქვემოთ მოცემული მენიუს პუნქტებით
II. დაიცავით მენიუს პუნქტების თანმიმდევრობა
1. შესავალი (შევავსოთ ტექსტით ინტერნეტის დახმარებით, მოცულობა1,2 გვერდი; წყაროს მითითებით)
2. მიზანი ( საკუთარი აზრი ჩავწეროთ, შეგვიძლია ინტერნეტიც გამოვიყენოთ, მოცულობა– ნახევარი გვერდი)
3. ამოცანები
4. კვლევის მეთოდი
5. შედეგები, დასკვნები, რეკომენდაციები
6. ფოტომასალა (ჩავსვათ შესაბამისი მინიმუმ 2 ფოტო წარწერით)
7. ვიდეომასალა (ჩავსვათ 1 შესაბამისი ვიდეო წარწერით)
8. ბიბლიოგრაფია (ჩავსვათ მინიმუმ 3 გამოყენებული რესურსი: ლიტერატურა ან ვებ გვერდი)
9. ანოტაცია
10. რუკა (ჩავსათ რუკა იმ ქვეყნის, სადაც გსურთ მოგზაურობა)
რუბრიკის მიხედვით შეფასების ინსტრუქტაჟი:
ვებ-პროექტი:
· ვებ-პროექტის შეფასების რუბრიკა შედგება 7 კრიტერიუმისგან; მაქსიმალურ შედეგად (საუკეთესო) აღებულია 4 ქულა. შესაბამისად მაქსიმალური ქულა გამოითვლება 7*4=28.
· ვებ-პროქტის შეფასების ქულა სილაბუსის მიხედვით შეადგენს 25-ს. იმისათვის რომ რუბრიკის მიხედვით გამოვითვალოთ თუ რამდენი ქულა დააგროვა სტუდენტმა, რუბრიკაში მიღებული ქულა უნდა გავამრავლოთ 25-ზე და გავყოთ 28-ზე.
მაგ: სტუდენტმა რუბრიკის მიხედვით მიიღო 21 ქულა, მისი საბოლოო შედეგი იქნება:21*25/28=18,75 აქედან გამომდინარე, სრუდენტმა კვლევით ვებ-პროექტში დააგროვა 19 ქულა.
პრეზენტაცია:
· პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა შედგება 5 კრიტერიუმისგან; მაქსიმალურ შედეგად (საუკეთესო) აღებულია 4 ქულა. შესაბამისად მაქსიმალური ქულა გამოითვლება 5*4=20.
· პრეზენტაციის შეფასების ქულა სილაბუსის მიხედვით შეადგენს 25-ს. იმისათვის რომ რუბრიკის მიხედვით გამოვითვალოთ თუ რამდენი ქულა დააგროვა სტუდენტმა, რუბრიკაში მიღებული ქულა უნდა გავამრავლოთ 25-ზე და გავყოთ 20-ზე.
მაგ: სტუდენტმა რუბრიკის მიხედვით მიიღო 17 ქულა, მისი საბოლოო შედეგი იქნება:17*25/20=21.25
აქედან გამომდინარე, სტუდენტმა კვლევით ვებ-პროექტში დააგროვა 21 ქულა.
შენიშვნა: რუბრიკაში მიღებულ ქულად ითვლება თითოეულ კრიტერიუმში დაგროვილ ქულათა ჯამი.
ინსტრუქცია ახალი ბლოგის შექმნისათვის:
1. შედიხართ ბლოგზე Blogger.com
2. გამოიყენეთ Firefox ან Google Chrome ბრაუზერი
3. შედიხართ კორპორატიული იმეილით (სრულად ჩაწერეთ)და პაროლით, რომლითაც დარეგისტრირდით
4. ირჩევთ Create blog
5. Blog title-ში აკრიფეთ ქართულად თემის სათაური
6. Blog address (URL)-ინგლისურად ბლოგის სახელი, რომელიც შემდეგ ბმულის სახით უნდა გამოაგზავნოთ პედაგოგთან
7. Word Verification ყურადღებით შეხედეთ და აკრიფეთ ის სიმბოლოები, რომელთაც ხედავთ
8. შემდეგ Continue
9. ამოარჩიეთ შაბლონი Continue
10. START BLOGGING
11. დაწერეთ პირველი პოსტი
სათაური, ტექსტი ,Label-ში ჩაწერეთ საკვანძო სიტყვები და Publish Post-ზე დააწკაპეთ
12. Design-ის დახმარებით ჩასვით სხვადასხვა გაჯეტები (მაგ. გამოკითხვები),რომელსაც ჩათვლით საჭიროდ
13. Save, Sign out
სტრუქტურა
1. თემა(სათაური):
2. შესავალი
3. მიზანი
4. ამოცანები
5. კვლევის მეთოდი:
6. შედეგები, დასკვნები, რეკომენდაციები
7. ბიბლიოგრაფია
სამუშაო გეგმის შედგენა
უნდა განჭვრიტოთ მთავარი სვლები
თქვენი ნაშრომი უნდა ლოგიკურად დაიყოს თავებად, ქვეთავებად, პარაგრაფებად, პუნქტებად, ქვეპუნქტებად, მაგ. გეგმის ჩონჩხი შეიძლება ასეთი იყოს:
1.მთავარი თემა:
1.1.პირველხარისხოვანი ქვეთემა
1.2 . მეორეხარისხოვანი ქვეთემა
2. მთავარი თემის განვრცობა
2.1.პირველი ასპექტის განვითარება
2.2.მეორე ასპექტის განვითარება
კრიტიკული აზროვნება ინფორმაციული პრობლემების გადაწყვეტის ერთერთი ძირითადი კომპონენტია,რომელიც განიხილება რათქმაუნდა ინფორმაციულ წიგნიერებასთან კავშირში.
კრიტიკულ აზროვნებას განსაზღვრავდნენ როგორც, კრიტერიუმების ფორმირებისა და გამოყენების უნარს, რაც საშუალებას იძლევა გამოტანილ იქნას დასაბუთებული დასკვნები.
უმარტივეს დონეზე საჭიროა ბავშვებს ვასწავლოთ ნებისმიერ რთულ თემასთან დაკავშირებით დასვან კითხვები „ვინ, რა, სად, როდის, რატომ, და როგორ“ და შეაფასონ მოძიებული რესურსები იმ მარტივი კრიტერიუმებით, რითაც აფასებენ მას ადამიანები, რომლებიც საცნობარო ინფორმაციასთან მუშაობენ. (მაგ. ბიბლიოთეკარები)
უფრო მაღალ დონეზე, საჭიროა ვარაუდები გადამოწმდეს,გამოკვლეულ იქნას არგუმენტაციის საფუძვლების მიზეზები, გამოყენებულ იქნას არაფორმალური ლოგიკა რათა დადგინდეს მტკიცებულებებისა და ვარაუდების შეცდომიანი ან მცდარი არგუმენტაცია.
რათა გამოვავლინოთ არასწორი არგუმენტაცია შესაძლებელია გამოვიყენოთ:
Ø შემაფასებელი კითხვები:
ეს ინფორმაცია შეეფერება? შეიძლება ის იყოს ზუსტი? რა მაძლევს საფუძველს რომ ვიფიქრო მის აქტუალობაზე? რომელი წყაროდანაა აღებული ეს ინფორმაცია? სანდოა? თვითოეული ამ კითხვისათვის შესაძლებელია კრიტერიუმების შემუშავება, რომლებიც მოგვცემენ მათზე დასაბუთებულ ზუსტ პასუხებს.
Ø ანალიზური კითხვები:
როგორი წინადადებები (რჩევები) შეიძლება იქნეს მიცემული ამ ინფორმაციაზე დაყრდნობით? რომელი ფაქტები გვაძლევს ამის მტკიცების საშუალებას?ეს ფაქტები გაუძლებენ თუ არა საფუძვლიან შემოწმებას? გახილულ იქნა თუ არა მოცემული საკითხის ყველა ასპექტი თუ რაიმე დარჩა განსახილველი?
წყარო:ИНФОРМАЦИОННАЯ ГРАМОТНОСТЬ:
МЕЖДУНАРОДНЫЕ ПЕРСПЕКТИВЫ
Под редакцией Хесуса Лау
მოსკოვი, 2010 გვ84–85
“ნაშრომზე რეალურად მუშაობის დაწყებამდე დარწმუნდით, რომ იცით, რას აკეთებთ”
(ბარი ს. პარსონსონი www.uss.ge)
პროექტი: სათაური
პროექტის აღწერა:
თემის შერჩევა , წერილობით დასაბუთება --რატომ იქნა შერჩეული ეს თემა, რატომ ფიქრობთ რომ ეს თემა მნიშვნელოვანია, როგორ აპირებთ ამ თემის შესწავლას, ნათლად გამოკვეთეთ რისი კვლევა გსურთ, დააკონკრეტეთ, ვინ მონაწილეობდა პრობლემის ანალიზში, დაასაბუთეთ , რომ ეს საკითხი იმსახურებს ყურადღებას.
საკითხის ნათლად გამოსაკვეთად დაგეხმარებათ სახელმძღვანელოები, სხვადასხვა საცავები , კოლექციები, სამეცნიერო ბაზები, ინტერნეტ რესურსები, რათა მოიძიოთ ამ საკითხის შესახებ ინფორმაცია. ასევე განიხილეთ ეს საკითხი თქვენს პედაგოგებთან, ნაცნობ მეგობრებთან, დაგეგმეთ შეხვედრები, ღონისძიებები, მოაწყეთ დისკუსიები, რათა ნათლად ჩამოაყალიბოთ მიზანი, შედეგი და ამოცანები.
წაიკითხეთ თქვენი კვლევის სფეროში შესრულებული სხვა კვლევები, რათა გაარკვიოთ კვლევის როგორი სქემა გამოიყენოთ, ამაში სახელმძღვანელოებიც დაგეხმარებათ.
მიზანი:
ამოცანები
ღონისძიება
საქმიანობები:
შედეგი: რას ველით
კვლევის მეთოდი: რომელი მეთოდის გამოყენებას ვაპირებთ გამოკითხვის , ინტერვიუს, ექსპერიმენტს, კითხვარებს, მონაცემთა ბაზების და დოკუმენტების დეტალურ კვლევას, ინფორმაციის ანალიზს... ეს მეთოდები უნდა შეესაბამებოდეს კვლევაში დასმულ კითხვას….
სამიზნე ჯგუფი: უმაღლესი სასწავლებლის სტუდენტები
ვადები: 2011 წლის მარტი - მაისი
სამუშაოები: გაწერა დროში
დასკვნები და რეკომენდაციები
ბიბლიოგრაფია
კურსის ბოლოს შედეგად სტუდენტს შეუძლია თემის მოძიება, იდეის შესამოწმებლად კვლევის დაგეგმვა, მონაცემების ან ინფორმაციის სისტემატიზირებულად მოგროვება, კვლევის მონაცემების ანალიზი და ლოგიკური და გააზრებული არგუმენტების გამოყენებით ნაშრომის წერილობითი ფორმით გაფორმება. როგორც წესი, არავინ ელის, რომ ნაშრომში შესრულებული კვლევა უნიკალურ წვლილს შეიტანს კაცობრიობის ცოდნაში; თუმცა, ის გვიჩვენებს, რომ სტუდენტს შეუძლია კვლევის ჩატარება, მიღებული შედეგების გაანალიზება და გადმოცემა. ვინაიდან სტუდენტებს მხოლოდ 3 თვე აქვთ ნაშრომის შესასრულებლად, ეს ვერ იქნება დიდი პროექტი. ხშირად, როდესაც სტუდენტები ირჩევენ თემას, მათ უჭირთ ამ თემის მცირე ზომის პროექტის სახით წარმოდგენა, თუმცა, სრულიად მისაღებია მცირე ზომის (და კარგი) ნაშრომი.
მეტად მნიშვნელოვანია, რომ ნაშრომი წარმოადგენდეს კარგად დაგეგმილ და განხორციელებულ კვლევას, რომელიც დაწერილია გასაგები, თანმიმდევრული და ამომწურავი ნაშრომის სახით.
ნაშრომისთვის მომზადება. მას შემდეგ, რაც გამოიკვეთება და დაკონკრეტდება იდეა, მნიშვნელოვანი და აუცილებელი პირველი ნაბიჯია საკვლევი თემის მოკლე წერილობითი აღწერა. აქ უნდა დაიწეროს, რატომ ფიქრობთ, რომ მნიშვნელოვანია ამ თემის შესწავლა, როგორ აპირებთ ამ თემის შესწავლას და რა სპეციფიკურ საკითხებს ეხებით. როდესაც ნათლად გეცოდინებათ, რისი გაკეთება გინდათ, თქვენ მზად იქნებით ამ თემის სხვებთან განსახილველად. თუ მკაფიოდ არ გაქვთ გამოკვეთილი, რისი კვლევა გსურთ, ან რატომ სჯობს ამ საკითხის კვლევა, თქვენ ვერ შეძლებთ სხვების დარწმუნებას, რომ კვლევის ეს საკითხი იმსახურებს ყურადღებას.
საკითხის ნათლად გამოკვეთის პროცესში ყველაზე მეტად დაგეხმარებათ სახელმღვანელოებსა და სამეცნიერო ჟურნალებში ამ საკითხის შესახებ ინფორმაციის მოძიება; ასევე, სასარგებლოა თქვენი თემის შესახებ ინტერნეტში ინფორმაციის მოძებნა თემისადმი მიძღვნილ ვებ-გვერდებზე, ან ისეთი მაძიებლების გამოყენებით, როგორიცაა Google. ასევე, დაგეხმარებათ მეგობრებთან ან უნივერსიტეტის მასწავლებლებთან საკვლევის საკითხის განხილვა და, რამდენადაც შესაძლებელი იქნება, იმის გარკვევა, რამდენად შეესატყვისება თქვენი თემა მასმედიაში ან საზოგადოებაში აქტუალურ მიმდინარე საკითხებს.
ექსპერიმენტის დაგეგმვა (დიზაინი). მიუხედავად იმისა, თქვენი კვლევა რაოდენობრივია (რიცხვებს აგროვებთ ანალიზისთვის) თუ ხარისხობრივი (ინფორმაციას აგროვებთ ანალიზისთვის), მნიშვნელოვანი და აუცილებელია კვლევის ისე დაგეგმვა, რომ მიიღოთ სისტემატიზირებული მონაცემები და ვალიდური შედეგები. ყველაზე მნიშვნელოვანია, რომ წაკითხული გქონდეთ თქვენი კვლევის სფეროში შესრულებული სხვა კვლევების შესახებ და იცოდეთ, კვლევის რომელი დიზაინი (სქემა) გამოიყენება თქვენს მიერ არჩეული თემის შემთხვევაში. გარდა ამისა, კვლევის დიზაინი ხშირად მოცემული და აღწერილია თქვენს დისციპლინაში კვლევის სახელმძღვანელოებში ან სოციალური კვლევის მეთოდების ზოგად სახელმძღვანელოებში.
თუ თქვენი პროექტი კარგად არის დაგეგმილი, სწორად არის შერჩეული კვლევის სქემა (დიზაინი) და თუ თქვენს დისციპლინაში მიღებულ კვლევის პრაქტიკას კარგად მიჰყვებით, მეტი ალბათობაა, რომ გარკვეულწილად მნიშვნელოვანი შედეგები მიიღოთ. ეს არ ნიშნავს, რომ თქვენ აუცილებლად აღმოაჩენთ იმას, რაც გსურდათ ან რასაც ელოდით, მაგრამ ნიშნავს იმას, რომ რაც არ უნდა მიიღოთ კვლევის შედეგად, საკითხი სწორად იქნება ნაკვლევი, რაც, თავის მხრივ, ამის შესახებ სათანადოდ (სწორად) დაწერის საშუალებას მოგცემთ. ცუდად დაგეგმილი კვლევის შედეგებს მცირე ღირებულება აქვს არასოდეს დაიწყოთ კვლევა, თუ ძალიან კარგად არ გაქვთ გააზრებული კვლევის სქემა (დიზაინი).
მეთოდოლოგია და პროცედურა. კვლევასთან დაკავშირებული ლიტერატურის ან იმავე და/ან მსგავსი თემის გამოქვეყნებული კვლევების წაკითხვა დაგეხმარებათ მკვლევარების მიერ საკითხზე მუშაობისას გამოყენებული ხერხების გაგებაში, როგორც კვლევის მეთოდოლოგიის, ისე _ მონაცემების ან ინფორმაციის მისაღებად განხორციელებული ექსპერიმენტული პროცედურების თვალსაზრისით.
სოციალურ მეცნიერებათა ზოგიერთი დარგი, მაგალითად, ექსპერიმენტული ფსიქოლოგია, ექსპერიმენტულია და ამიტომ სტუდენტებს გარკვეული კონკრეტული გზით მოეთხოვებათ ექსპერიმენტის ჩატარება ან მონაცემთა მოგროვება. სხვა დარგებში, მაგალითად, პოლიტიკურ მეცნიერებაში, სოციოლოგიაში ან საერთაშორისო ურთიერთობებში საკითხების საკვლევად ან იდეების გასაანალიზებლად განსხვავებული, მაგრამ მაინც სისტემატური ტექნიკები გამოიყენება. ძალზე მნიშვნელოვანია, იცოდეთ თქვენი საგნის მეთოდოლოგია და პროცედურები და შეგეძლოთ მათი პროექტში გამოყენება. ინფორმაციის მოგროვების საშუალებების მიუხედავად _ იქნება ეს ექსპერიმენტი, კითხვარები თუ დოკუმენტების ან მონაცემთა ბაზის დეტალური კვლევა _ უნდა იცოდეთ, როგორ გამოიყენოთ სათანადო მეთოდები და პროცედურები. დარწმუნდით, რომ შეგიძლიათ კვლევის იმ მეთოდის განხორციელება, რომელიც შეესაბამება თქვენს კვლევაში დასმულ კითხვას; ასევე, იმაშიც, რომ შესაძლებელია კვლევის შედეგების გაანალიზება თქვენთვის ხელმისაწვდომი ანალიზის მეთოდებით.
მკაფიოდ უნდა გქონდეთ ჩამოყალიბებული, რას იკვლევთ და რა შედეგი უნდა მიიღოთ. თუ კითხვარის გამოყენებას აპირებთ, დარწმუნდით, რომ ის სწორად არის შედგენილი, რათა კითხვებმა რეალურად მოგცეთ სასურველი ინფორმაცია. ჯერ მეგობრებზე ან ოჯახის წევრებზე გამოსცადეთ ის და ჰკითხეთ მათ, რამდენად გაიგეს კითხვარის ინსტრუქცია და კითხვები და რას ფიქრობენ, რამდენად უკავშირდება კითხვები კვლევის საგანს.
მხოლოდ მაშინ დაიწყეთ მონაცემების მოგროვება, როდესაც დარწმუნდებით, რომ მკაფიოდ გაქვთ წერილობითი სახით ჩამოყალიბებული კვლევის მეთოდოლოგია და პროცედურები და მიღებული გაქვთ პედაგოგის თანხმობა კვლევის დაწყებაზე. ასევე, კარგი იქნება, სცადოთ მეთოდი და პროცედურები _ რამდენად შეგიძლიათ მათი გამოყენება. და ბოლოს, ნაშრომზე რეალურად მუშაობის დაწყებამდე დარწმუნდით, რომ იცით, რას აკეთებთ.
ბარი ს. პარსონსონი
Комментариев нет:
Отправить комментарий